Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: július 20, 2014

A karma elleni lázadások

Kép
A karma elleni lázadásaink mind jelenlegi sorsunk, aktuális élethelyzetünk  nem-elfogadásából erednek. -Extorvertált lázadás: a külső környezet ellen forduló, az erősen negatívan befolyásoló lázadás a karma ellen a bűnözővé válás, és az erőteljes devianciák-látványos eltérés az aktuális társadalmi normáktól. -Introvertált lázadás: erőteljesen befelé forduló, az egóba csavarodó viselkedés kialakítása: depresszió, öngyilkossági kísérletek, betegségek. Az ellenállás kétféle módon van jelen, az egyik keletkezése az anyaméhben eltöltött második hónaptól a születésig terjedő idószakban keletkezhet. Az anyát ebben az időszakban befolyásoló feloldatlan, beragadt élmények a meghatározóak. A másik egyfajta ős-ellenállás, természetszerű. Az ellenállás fő ismérve amikor valaki túl sokat mond nemet. Megfigyelhetjük, hogy az ilyen emberek mindig tartós betegségeket alakítanak ki, amelyek gyakran súlyosak és végigkísérik őket az egész földi életükben.  Mit tehetsz?  Nincs

A Tudat 4 fő működése

Kép
A Tudat 4  fő funkcióval rendelkezik, az első az egó, az egó az "én vagyok, ez az enyém".  Mivel a legtöbben valójában nem tudjuk kik vagyunk, így nem áll módunkban önmagunkkal őszintének lenni, ezáltal válunk egoistává. A második tudafunkció az intellektusé, ez az amelyik megismer, dönt és ítél.  A harmadik az a tudatfunkció, ami a külső világ információval lát el bennünket, kételkedik és a bennünk felmerülő kérdésekért felel.  A negyedik fő működés nem más mint a tudatalatti, amelyben gyakorlatilag bármi lehet. Itt laknak az emlékek, lenyomatok, benyomások, a fájdalom és a gyönyör mintái egyaránt.  Az emberek zöme elzárkózik a valódi belső énje, az önvaló megismerésétől, gyakran a vallásos vakhit, illetve a hobbiként kezelt spiritualitás mellett döntenek. Ez látszólag és rövidtávon biztonságos és kényelmes megoldásnak látszik. A vakhit, mivel hiányzik belőle az átgondoltság, a tapasztalat és a megalapozottság, azt jelenti, hogy gyakorlatilag lemondunk valamirő

Sors és karma - kötött és szabad karmák

Kép
Egyéni sorsunk saját tetteink következménye Az ember pillanatnyi állapota mindig a Sors törvényének megnyilatkozása, múltbéli cselekvéseink, gondolataink és szavaink eredménye.  A múlbéli történés az ok, a jelen helyzet az okozat. A múlt eseményeit már nem áll módunkban megváltoztatni, az okban megnyilvánuló okozat meg nem semmisíthető. Ám ezek nagy részét már elfelejtettük, így az emlékek hiánya miatt érezhetjük a jelenünkben azt, hogy igazságtalan az életünk, nem azt érdemeljük ami történik velünk. (Érdekes, ez mindig csak az aktuális, egónk számára negatív előjellel bíró dolgoknál jut eszunkbe.) Ezért senki más nem határozhatja meg a sorsodat csak te magad.  A karma törvénye megvilágítja az emberi életben megmutatkozó ok-okozati összefüggéseket, ez egyaránt vonatkozik a múltra, a jelenre és a jövőre. Sőt, továbbmegy a sors törvényénél, mert nem csak a múlt okozataként vagy jelen, hanem egyben a jövő kivetelezőjeként is. Ugyanis azonos időben viseled a múltbéli tetteid köv

Az elme ötféle tudatállapota

Kép
A tompultság:  Ebben az állapotban türelem hiányában esélytelen az érzékfeletti jelenségekre fordított figyelem jelenléte, és az ember szellemi képességei sem elegek hozzá. Az ilyen ember nem képes megérteni a nem kézzel fogható elveket, nem alkalmas ilyesmikről gondolkodni. Magas fokú negatív érzelmi töltés és indulat (irigység, gyűlölet, harag), alkalomadtán létrehozhat koncentrált elmét, ám ez nem alkalmas a magasabb tudatállapotok felé való törekvéssel. Azonban tévedés volna lekicsinyleni a fent leírtakat, ilyen energia összpontosítással is lehet teremteni.  Az anyagi világhoz kötöttség állapota:  Az elme ebben a tudatállapotban makacsul ragaszkodik a világ ama részéhez, amelyet érzékszerveivel fog fel. Ez teszi arra alkalmatlanná, hogy a nem kézellfogható elvek felé irányuljon. Példa erre az olyan személy, aki például teljesen a családi problémák és a pénzügyek árama alá vonja tudatát, A nyugtalanság állapota: A legtöbb valódi spirituális tanítványnak ez az alap

Téged mi tart a földi testedben?

Kép
Az anyagi természetnek 3 kötőereje van, ezek a következőek:  A szenvedély kötőereje: ez az erő a vég nélküli vonzódás,  az érzéktárgyak után sóvárgó lélek szüleménye.  Karmikus tettekhez köt. Az ebben az erőtérben tartózkodó ember meg akarja mutatni a társadalom tagjai számára, hogy ő megbecsülendő, tiszteletet, elismerést akar kivívni.  Karriert, szép házat, autót, boldog családi életet szeretne. Ez mind a szenvedély kötőerejének a terméke, és amíg ezekre vágyik, nagyon sokat kell ezekért dolgoznia. Ragaszkodik munkájával megszerzett tulajdonaihoz, s ez megköti őt a megvilágosodás útján. Gyümölcsőző tettekbe merül, annyi pénzt keres amennyire csak tud, és ezeket jó célokra költi el.  Ennek a kötőerőnek jellemzője a kifelé irányuló mozgás, a Fényt közvetíti, án nem tükrözi vissza a Forrás felé, hanem folyamatosan kifelé vetíti. Feladata a tárgyak megmutatása, mint lét, állapot változás és tevékenység.  A sötétség kötőereje: ez a tudatlanságból születik. Ez minden tes

Három ismérv, amiről felismerheted napjaink ál-tanítóit

Kép
A hamis próféték felismerése napjainkban -Látod ruházatán. Ma nagyon divatos spiri-és ezotanítók, "mesterek", guruk vannak jelen mindenhol. Elmehetsz rengeteg tanfolyamra, előadásra, és ott igen látványos öltözetű emberkéket találhatsz. Minél látványosabb az öltözete az illetőnek, annál biztosabb lehetsz benne, hogy kamuzik.Ő nem mester, pusztán az ezoterikus fogyasztói társadalom aktív kiszolgálója,öltözéke jelmez, mely egyfajta reklámként, vonzerőként funkcionál. -Kérés nélkül akar "segíteni". Ő keres téged, nem csupán elérhetővé teszi magát, hanem kifejezetten nyomul. Tanácsokat osztogat kéretlenül. Mások tanításait osztogatja sajátjaként, esetleg folyamatosan ismert nevekre hivatkozik, fitogtatva olvasottságát, ami azonban nem tudás, pusztán információ. A google a barátod, a könyvtár pedig olcsóbb, és mindkettő szabadon hagy válogatni. -Mindent tud. Legalábbis ezt a látszatot akarja kelteni. Egy bölcs ember gátlás nélkül beismeri, ha valami nem az ő as