Kíváncsi vagy magadra?

Az önismeret az az út, ami által elfogadhatjuk önmagunkat, beleláthatunk sorsunk rejtett összefüggéseibe. Az az út, amelynek sosem lesz vége, ha egyszer ráléptünk... ahol várnak szembesülések, csodák és emlékek.


Az kezdetek 

Jó lenne valahogy elindulni, a google a barátunk, persze csak akkor ha nem haraptunk rá a facebookon első körben felbukkanó fizetett reklámok valamelyikére. Amit így "találsz" meg azokat általában profi marketingesek rakták össze, és azért jelenítették meg számodra, mert az algoritmusok beállításainak megfelelsz, te vagy az ún. buyer personának, azaz, annak feltételezett fogyasztónak valós  megszemélyesítője, aki számára a legnagyobb eséllyel adható el az a bizonyos termék. Ezt különböző pszichográfiai, tranzakcionális és egyéb adatok alapján, statisztikai szűrésekkel határozzák meg. 
Ez alapján éri meg fizetni a marketingest és a hirdetéseket, mert így a legnagyobb valószínűsége annak, hogy bizonyos megjelenítési szám után, előre meghatározható, hogy hányan fogják megvásárolni az árut. 
Akiket a legtöbbet látsz, azokat nem feltétlen azért látod, mert ők tudnak a legjobban, hanem azért mert sokat költenek marketingre. 

Azok a szolgáltatók dolgoznak így, akik személyes brandet építenek, így kialakítva  egyfajta népszerűséget saját személyiségük köré, megfelelve körülbelül ugyanazoknak a kritériumoknak: a megfelelő külső, az aktuális trendeknek megfelelően profi fotós munkával fémjelezve stb. Ezek ma teljesen egységesen elfogadott és megszokott dolgok, a szolgáltatók számára számtalan ilyen jellegű képzés elérhető: hogyan tűnjön ki a tömegből, milyen a megfelelő online kommunikáció, külső és igen, itt jön a lényeg: a mondanivaló. Fogyasztóként természetesen ezeket mind te fizeted meg.  

Ha így kezded, nagy esélyed van rá, hogy ezeket az egyedi tömeg embereket, coachokat, spiritisztákat, alternatív önismereti utakat,  uniformizált szolgáltatók,  könnyedén és gyorsan fogyasztható tartalmait vásárolod meg. 
Az esetleges probléma, a te, azaz a fogyasztó oldaláról ott jelenhet meg, hogy miután ugyanarról az érdeklődési területről megvettél néhány önismereti kurzust, benne van, hogy elég hamar úgy fogod érezni, hogy hasonló emberektől hasonló, ha nem szinte azonos dolgot vásároltál meg. 

A folytatás

Ha így jártál, akkor általában kétféle reakciód lehet: az egyik, hogy úgy érzed, átvertek, pedig nem, ez egyszerűen így működik az online világban, nem volt rutinod a választásban, vagy azt hiheted, hogy már mindent is tudsz, nem tanulhatsz újat. Az is rendben van, ha valóban fejlődtél is, nem csak a tanulópénz kiadását érezted a dologból. 

Sok sok időt és komoly pénzösszeget lehet tanulópénzként kifizetni annak, aki új ezen a terepen. 
Az átlagfogyasztó többsége itt el is akad, vagy annyira kiábrándul, hogy hátat fordít az egésznek, vagy elégséges számára az amit kapott.


Amikor  mélyebbere szeretnél menni akkor nem adod fel. Ha túl akarsz látni azokon a lehetőségeken amiket direkt az arcodba tolnak akkor kereshetsz másképp: lehet, hogy manapság maradinak tűnik, de a személyes ajánlás az, ami örök érvényű marad. Nyilván ez sem azt jelenti, hogy biztos jó lesz az neked, amit egy ismerős, vagy egy barátod ajánl, de legalább beszéltél valakivel, akinek az a módszer, az segítő, az  a technika már bejött, ez mégiscsak több a fizetett médiánál. 
Meglepően sok ember működik így ezeken a területeken. Elérhetőek online, mégis akkor találsz rájuk, ha keresed őket, vagy ajánlotta valaki. 
Itt van a kiskutya elásva: ők többnyire tényleg csak jelen vannak, nem tolják túl az automatizált reklámot, mert nincs rá szükségük. Ők általában nem is úgy néznek ki, ahogyan ez elvárt, legalábbis nem egyformák. Lehet, hogy elavult  a honlapjuk. Lehet, hogy nem adnak sok ingyenes tartalmat. Lehet, csak személyes ajánlás útján, vagy szigorú feltételek mellett vállalnak új ügyfelet, lehet, hogy jó előre be vannak táblázva és várnod kell. Valószínűleg, nem a tömegeket keresik, mert  nem tümegterméket akarnak eladni. Röviden: hiányoznak a jelenlétükből személyes brand jól felismerhető tömegjegyei. Mókás, ugye? 
Olyan ez a piac, ez az út, mint egy hagyma: először a külső, leglátványosabb részét veszed észre, és mire lefejted az összes hájat, legbelül már csak te maradsz. 
Persze van egy harmadik réteg is, róluk azért nem írok, mert egyáltalán nincsenek jelen a neten. Ez az írás, a teljesség igénye nélkül pedig ide szól. 


Amit még jó ha tudsz

Az önismeret az a misztikus út, ami befelé vezet. Számtalan eszközt használhatsz hozzá, számtalan emberhez elmehetsz tanulni, járhatsz csoportba, sok ingyenesen anyag is hozzáférhető már. És ne hidd, el, ha valami azt mondja neked, hogy nem kezdheted el egyedül, külső segítség nélkül, mert ez nem igaz. Ne higyj annak se, aki azt állítja, csak az ő személye, módszere a jó, vagy a legjobb, mert azt, hogy neked mi a legjobb, csak te tudod eldönteni. Figyelj oda önmagadra, ha segítséget keresel, hogy elsősorban a szívedre és a megérzéseidre hallgass, ne az  impulzusokra és a jól irányzott marketing fogásokra. Bízz a megérzéseidben és tudd: bárhová csatlakoztál is, bármikor kiszállhatsz.
És végül néhány olyan hely, ahol olvashatsz, tanulhatsz, kérdezhetsz a témában bátran: 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A három ELSŐ dolog ami garantáltan megöl minden párkapcsolatot

Az azték futók titka - a csodanövény