SPIRITUÁLIS MARKETING MESTERFOKON

Valljuk be, a spiri piac manapság fénykorát éli, és hirtelen, ütős marketinggel felbukkanó ezu-gururka van megfelelő mennyiségű és minőségű kereslet.

A hitelesség a spiri- ezo piacon úgy működik, mint a pletyka, annak hisznek aki először mondja, annak akitől először hallották, aki a hangosabb.

A laikusok, kezdők, a naiv, tiszta érdeklődők és kíváncsi emberek az elején simán be tudják nyalni ezeket a marketinges csalikat, és közben láthatjuk azoknak a táborát, akik például 20 éve jógát oktatnak, ahogy kissé felhúzott szemöldökük alá rejtik a csodálkozásukat, hogy ugyanabból az ászanából milliomos lehet az, aki készít hozzá egy marketinget, hogy neki például Thot adta át, mert ő az égi tanítómestere.
A tömegek misztikumra vágynak és vezetettségi igényük van.
Egyszerű pszichológiai tény, hogy a segítségre szoruló ember és fejlődni kívánó ember nem ugyanazt a kategóriát képviseli, noha az előző, megfelelő hozzáállás révén, ideális esetben a másikhoz vezethet.
Gyógyulni vágyó, beteg emberből sajnos sokkal több van. A fejlődni vágyó, nagyjából egészséges és tudatosabb emberek nem csak, hogy kevesebben vannak, de ők jobban képesek szelektálni, ők valószínűleg kevesebb eséllyel esnek áldozatul. Ők megfontoltabbak, válogatósabbak és önállóan gondolkodnak. Nekik nem lehet reményt és csodavárást eladni.
Hogy ne ess áldozatul olvasd el, milyen eszközökkel nyúlnak utánad azok, akiknek esetleg áldozatául válhatsz.

-Személyi kultusz kialakításával: titokzatos, különleges, nem egyszer megrázó részletekkel az életéből, amivel szimpátiát vált ki belőled. Azt érzed ugyanolyan ember mit te sőt azt, te is lehetnél az aki ő!
-Olyan manipulációnak tesz ki, hogy hiába érzed, hogy ez nem neked való, vagy éppen nem bírja a pénztárcád, mégsem tudsz elszakadni. Mert nem az a célja, hogy egészséges legyél és fejlődj, hanem az, hogy továbbra is bevétele legyen belőled.
-Folyamatosan hangoztatja a saját erényeit: neki nem számít a pénz, nem a pénzért csinálja, ő kiválasztott, azért van itt, hogy másokért éljen stb.
-Ellentmond magának: olyan dolgokat állít, aminek ellene cselekszik: például azt hangoztatja, őt nem érdekli a hírnév, mégis tele a sajtó a hirdetéseivel, felépített brandje van stb. ami Nem az a probléma hogy marketingezik ezerrel-nyilván valahogy tudatni kell az emberekkel, hogy mi elérhető a piacon- hanem az, hogy másnak állítja be, vagy tagadja, hogy ezt teszi.
-Épít bele valami misztikumot, ami megfoghatatlan és ellenőrizhetetlen mások számára, de vonzó, pl, előző életes mesterek tanításai, entitások személyes üzenete az embereknek rajta keresztül.
-Behívó elemek: olyan képek, kifejezések használata, amik bizalmat keltenek. Behívó lehet egy áldozati szerep, az ártatlanság mutatása, a fehér ruha, vagy nagy múltú szent képek, amikkel meg tud nyerni egy tömeget.
-Kapcsolt szolgáltatások: a jó ezoterikus tanítások mellé, nyilván jó, ha vehetsz logós bögrét, energiával kezelt italokat, védelmező kulcstartót... Gondolkozz el ezen: valóban ez egy hiteles segítő ismérve, vagy csak bevételnövelő eszköz?

A fenti eszközök hatékony kombinációjával rengeteg embert meg lehet vezetni, mire néhányan észbe kapnak, hogy valami mégsem kerek, akkorra már tömegek dőlnek be, így nem fog nyomot hagyni a hamis guru bankszámláján az a néhány ember, akinek felgyulladt a fejében a lámpa.

Ha már bedőltél, hogy jöhetsz ki egy ilyen helyzetből?

-Ha már gyanús, ha már sok a kétséged abban, hogy jó helyen vagy -e alaposan vizsgáld meg, hogy amit tapasztalsz, az valós-e vagy esetleg csak nem neked való, esetleg csak egy  nehezebb részhez értél a fejlődési folyamatodban? Fontos, hogy ne fűhöz fához rohangálj megerősítésért, hogy ez alapján mások kezébe add a döntést, másra ruházd az saját magaddal szembeni felelősségedet. Aludj rá egyet-kettőt, beszéld át valakivel, akinek fontos vagy és dönts. Ha úgy döntesz kiszállsz, tedd az visszafordíthatatlanul, véglegesen.

Ennyi?

Nem!

A következő időszak a feldolgozásé lesz. Mert fel kell dolgozni a hogyanokat, a kudarcot, a becsapottságot, a csalódottságérzést... Sokan ilyenkor magukat hibáztatják, ám ez is egy csapda: a hibáztatás sosem volt megoldás semmire. Lásd be, így jártál, megtörtént, ezt érzed, tanulj belőle.

Figyelj arra, hogy ne ess át a ló másik oldalára: nem minden spirituális tanító hamis, akinek jó a marketingje, és nem minden segítő rossz, akinek nincs kiépített imidzse vagy éppen drága.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A három ELSŐ dolog ami garantáltan megöl minden párkapcsolatot

Az azték futók titka - a csodanövény

Ez indítja be a testedben az öngyógyulást!