2018. július 30., hétfő

Korunk népbetegsége: a mozgáshiányos életmód


A mozgásszegény életmód hosszú távon komoly egészségügyi problémákhoz vezet: akadályozza a nyirok megfelelő áramlását, beszűkíti az ízületi mozgást, emésztőrendszeri nehézséget okoz, negatívan befolyásolja a hangulatot és hízlal is.

Mozgásszegény életmódnak hívjuk azt, amikor a testünk számára nem elegendő az a mozgás amit végzünk, ahhoz, hogy egészséges maradjon. Nem csak a sok ülés sorolható ide. Amikor valamilyen test tájékra, vagy izomcsoportra egyoldalúan kiható mozgásformát végzünk, akkor is egyfajta mozgásszegény életmódot folytatunk. Ilyenkor ez terheli meg a szervezetünket és testünket, ezekből kialakulhat rossz testtartás, lokálisan befeszülő, megrövidülő izomzat, krónikus fájdalom és fáradtság...

Ezeket kompenzálhatjuk rendszeres masszázzsal, amivel nem csak a jó közérzetünkhöz járulunk hozzá, hanem súlyos, krónikus betegségek kialakulását is megelőzhetjük vele. 

A 3 leggyakoribb tévhit a masszázsról

Hormonális hatása abból fakad, hogy a belassult, akadályozott vér- és nyirokáramlás következtében egyes, a hangulatainkért felelős hormonok nem tudnak megfelelően termelődni, így könnyedén válhatunk szomorkás hangulatúvá, depresszióssá is, lealapozhatja a szorongásos betegségek megjelenését is.

A zsírsavak lebontásáért felelős enzimek termelődését is akadályozza a sok ülés, a vércukor felhasználása a szerve-zetben csökken a fizikai passzivitás által.

Emésztőrendszeri betegségek: a napi több órányi ülés kifejezetten kedvező az emésztés lelassulásának, ami által székrekedés, a bél irritációja és gyulladásos folyamatok alakulhatnak ki. Állítólag van olyan elmélet, miszerint a gyomorrák kialakulásának kockázata magasabb az ülő életmódot munkát folytatók körében.

Ha emésztőrendszerünket óvni akarjuk a fent leírtaktól, elvégezhetjük mindennap -akár ülve is- a következő gyakorlatot: üljünk széken, vagy törökülésben kényelmesen, egyenesen. Kezeinket tartsuk a térdeinken. Orrunkon át szívjuk le a hasunkba a levegőt, majd mélyről, erősen préseljük ki, olyan erősen, hogy érezzük, a hasizmaink belefeszülnek. Ebből, ha már megy, egymás után csináljunk meg 5-10 darabot, naponta többször is, ha rutinosabbá válunk, lehet gyorsítani a légzésritmuson. Ha szédülünk vagy kellemetlen, vegyünk vissza belőle.




Ödémásodás megjelenhet főleg, az alsó lábszárakon, a bokák körül, ha nem állunk fel megmozgatni magunkat elég sűrűn. Ez szintén a nem megfelelő nyirokáramlásnak köszönhető. Ha hajlamosak vagyunk erre és nincsen ellenjavallata más miatt, érdemes napi szinten fejen állni, vagy gyertyaállást gyakorolni, de az is elég lehet, ha hanyatt fekve, feltesszük a lábainkat a falra és így maradunk egy ideig.

https://halasmasszazs.webnode.hu/szolgaltatasok/


x

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése